10/09/2008

Mañana--"Interruptions"

在英搖板看到的瑞士團,好聽到很驚人!
個人偏好漂浮迷離又澄淨的聲音。

雖然風格像Mew, Kyte, GIAA和Puressence的合體,不算有新意,但是這樣的音樂最近總是把我擊倒,毫無例外。

"Make a Tiger"


陛下,別出聲
我好像看到一隻來回徘徊的老虎
我不會讀夢
但我在睡眠中又無力抵抗

陛下,我疲倦不堪
我一直被讀不懂的夢境追著跑
但我在睡眠中又無力抵抗

又是同樣的夢境
同樣的場景
閃過我虛弱無力的雙眼

我走近角落,那兒停著一部車子
帶我到山上,群星間吧
My king, don't speak so loud
I might have seen a roaming tiger
Dreams I don't read
My realest sleep never tames them

My king it wears me out
I'm always being chased by
Dreams I don't read
My realest sleep never tames them

Same dream again
Same scene again
Flash into my weary eyes

I step around the corner
there's a car
taking me out to mountains, stars
這幾天不停重複播放的是"Unbalance",last.fm上可以試聽,它有我迷戀的一種特殊氣味,在Doves的"The Cedar Room"也可以發現。

0 意見:

張貼留言