8/03/2007

Asobi Seksu--Thursday

野台開唱曾來台的樂團,主唱是日本女生唷。

很美很美的一首歌。



野台開唱現場版

Asobi Seksu "Thursday"
-----------------------------
在輕柔的土地上我等著你
陪伴我的是滴滴朝露
我渴望那是你
伸出沈重的雙手
想抓握住你
全身濕透
眼神搜索著你的身影

你似乎已經迷途
任由所有的愛破碎
除了你的影子,此處什麼也沒有留下
使我不斷想起你
既然我們已經迷途
剩下的一切只會破碎
在這裡我卻只能看見你
不斷想著你

鋒利的舌尖
亟欲喚出你的名字
我是不是該控制住自己
因為知道需要你?
秋風的觸感
就像你一般
輕舞過田野
在這裡我曾擁著你

你似乎已經迷途
任由所有的愛破碎
除了你的影子,此處什麼也沒有留下
使我不斷想起你
既然我們已經迷途
剩下的一切只會破碎
在這裡我卻只能看見你
不斷想著你

呼嘯過你窗前的風
表現地像你一樣不在乎

On gentle ground I waited for you
In drops of dew
I wished that were you
With heavy hands
I reached out for you
My skin soaking wet
My eyes searched for you

It seems you lost your way
You've let it all fall apart
Nothing's left here but you
All you do is remind me
Now that we've lost our way
The rest can all fall apart
All I see here is you
All it does is remind me

With sharpened tongue
I cried out for you
And must I refrain
Now that I need you
The autumn wind feels
As if it were you
And swayed through the fields
Where I once held you

It seems you lost your way
You've let it all fall apart
Nothing's left here but you
All you do is remind me
Now that we’ve lost our way
The rest can all fall apart
All I see here is you
All it does is remind me

Whistle through your window
We act the same as you

Whistle through your window
We act the same as you

3 意見:

匿名 提到...

這首歌真的很美
所有能說的不能說的都在堆疊中出現

匿名 提到...

翻得好美

tomorobo 提到...

野台現場女主唱跑去打鼓的猛勁至今仍深植我心

張貼留言