7/11/2008

The National--"Slow Show"

缺乏自信,不安、焦躁,怎麼樣才能安心呢?
-----------------------------------------------
The National--"Slow Show"



站在吧台邊
吞下水果酒
無法留意任何外界的聲音
有些遲鈍,有些害怕
一分一秒過去,越來越慌亂

今天犯下了生命中的大錯
我所愛的一切散置在抽屜裡
我想重新開始
我想成功
即使事情從一開始就變了調

我想飛奔回家見妳
為妳上演一齣慢動作、蠢笨的戲碼
把妳逗笑
然後妳會在我頭上綁一條藍絲帶
天啊,我看起來真嚇人
我願意再來一次

想找個可以站定、停留的地方
我挨近牆,牆卻躲開
我能不能有一刻不要這麼緊張
而且不要滿腦子是性

腿軟,虛弱無力
我要理出頭緒,打起精神
妳在我腦海中駕車穿梭
五分鐘就從這端開到彼端

我想飛奔回家見妳
為妳上演一齣慢動作、蠢笨的戲碼
把妳逗笑
然後妳會在我頭上綁一條藍絲帶
天啊,我看起來真嚇人
我願意再來一次

妳讓我朝思暮想
這二十九年來皆然,甚至在遇到妳以前就開始
妳讓我朝思暮想
這二十九年彷彿只為了想妳而設
Standing at the punch table swallowing punch
can't pay attention to the sound of anyone
a little more stupid, a little more scared
every minute more unprepared

I made a mistake in my life today
everything I love gets lost in drawers
I want to start over, I want to be winning
way out of sync from the beginning

I wanna hurry home to you
put on a slow, dumb show for you
and crack you up
so you can put a blue ribbon on my brain
god I'm very, very frightening
I'll overdo it

Looking for somewhere to stand and stay
I leaned on the wall and the wall leaned away
Can I get a minute of not being nervous
and not thinking of my dick
My leg is sparkles, my leg is pins
I better get my shit together, better gather my shit in
You could drive a car through my head in five minutes
from one side of it to the other

I wanna hurry home to you
put on a slow, dumb show for you
and crack you up
so you can put a blue ribbon on my brain
god I'm very, very frightening
I'll overdo it

You know I dreamed about you
for twenty-nine years before I saw you
You know I dreamed about you
I missed you for
for twenty-nine years

You know I dreamed about you
for twenty-nine years before I saw you
You know I dreamed about you
I missed you for
for twenty-nine years

6 意見:

匿名 提到...

噢!Slow Show,這是我的愛歌。Boxer裡面我最愛的就是這首歌,情結式的歌詞,好畫面。

Debby 提到...

我最喜歡的也是"Slow Show",後面那一段真的是畫龍點睛呢。

mit 提到...

很喜歡你翻的!
I leaned on the wall and the wall leaned away
:)

Debby 提到...

謝謝!我有逛過你的blog唷,而且今年也有去野台 ^^

梵天 提到...

好聽,我很喜歡這首歌的感覺:)

Debby 提到...

最近很喜歡"Brainy"(幾乎快超過"Slow Show"了,我也不知道為什麼),應該之後會貼出來吧。 :)

張貼留言